Saturday, July 11, 2009

10 tahun yg dilalui- part 3

Lepas lagirnya putera kami yang pertama, aku tak tunggu lama lah, aku hamil lg tp setelah putera sulung berusia 1 1/2 tahun

Hamilkan anak yg kedua ni tak banyak ragamnya, cuma demam skit2 tu biasalah kan, boleh dikatakan tak da la masalah. Doctor bg tau aku dijangkakan bersalin 24hb November 2003.
Korang tau tak ada apa pada hari tu??????
Aku tgk kat calender hari tu adalah hari raya puasa...............
Memang tepat jangkaan doctor tu, tabik spring lah kat dia, coz aku tak cakap pun last period aku, dia scan jer dah tau bila,,,,,
nak dijadikan cerita aku ambil cuti seminggu awal la, Dalam mas seminggu tu aku pi shopping sakan ...almaklumlah nak raya ni.....aku tak der la rasa sakit aper pun......Happy jer...yer lah dah dpt cuti.

K, ni citer pada hari terakhir Ramadhan lah a.k.a pa 22hb November 2003, Pagi tu aku dok kemas rumah la , lepas tu nak gi pasar nak borong barang nak masak ni, rendang, ketupat, sebagainya, My hubby dok basuh kereta la kat luar, dok tengah sapu sampah , tetiba aku dengar sesuatu seperti meletup.....aku buat don't know jer, aku habiskan kerja ku, pas tu aku rasa cam tak selesa je jalan tak kena, duduk tak kena, aku gi la check diri sendiri ni, **##=+@,
Rupanya dah ada tanda aku nak bersalin" yg meletup tu orang kata Ketuban".waaaaaaaaaaa
Terus dptkan hubby and ajak gi hospital, tapi tak sakit pun, cuma risau jer la, coz aku ni time nak bersalin memang susah giler....*** cam ner la aku dengar orang yg senang nak bersalin tu****,takut gak kang kena operate lg sekali,
Sampai sepital doc kata dah terbuka dah, tp tak da sakit juga lagi, sampai la aku dimasukkan air , baru la skaitnya menyerang, Tuhan jer tahu cam ner sakit nya. Seharian juga la aku dok sakit, Masa tu kan bulan posa, doc suruh la aku makan skit , takut nanti lg lambat tak leh nak makan in case bnak kena operation. My hubby pun pi la beli makanan, sib baik la ada kedai dok jual makan kat area tu, ( ni mesti kes jual kat orang tak posa....cam aku....waktu tu jer la ekkkk).
Petang nya aku bertambah sakit, sampai la malam nya, akhirnya aku minta jer EPIDURAL...tul ker spelling ni, kasi bius separuh badan coz dah tak tahan sakit, yg aku tahu masa tengah sakit tu, malam la ni, my hubby masuk bg tau "Esok Raya"......aku bakal dapt anak di Aidilfitri.
Memang confirm la kil 12.00 lebih la aku tak igt la, lahirlah putera kedua ku, yg beratnya 3.1 kg, besar skit la dr abangnya.
Pas tu aku dgr dia nangis, waaaaaaa, aku pun nangis, besarnya kuasa Tuhan, Aku dapat salin secara normal, Anank di Aidilfitri.
Bersempena dengan itu, kami namakan anak kami ni MUHAMMAD AIDIL HANAFI"
Meh tgk gambo masa dah sesor ni, gambar kecil2 tak der, tak mampu lg nak beli digicam.



hensem tak????????


Nak masuk iklan ubat gigi...........



Tgk tang mata, kening ngan hidung......

No comments: