Wednesday, May 20, 2009

1999-2009 (Part 2)

Jom sambung...............Saat menanti kehadiran Buah hati yg Pertama

Selepas beberapa bulan aku sekali lagi disahkan hamil, syukur alhamdulillah, kali ni aku terus buat check up dekat Pusat Pakar & Perbidanan Kamunting. Dr Charanjit Singh, Dari awal kandungan lg aku dah mula buat pemeriksaan, seawal 2 minggu, he is very nice person. Aku tak mau pisang berbuah 2 kali. Bukan tak percaya pada takdir, tp kita kena usahakan. So dr awal kandungan hingga lah ke saat aku hendak melahirkan anak ni, aku berulang alik membuat pemeriksaan di klinik pakar ni. Jarak dr rumah ambil masa lebih kurang 40 minit, Ni ikut jalan biasa yg memnag tak der traffic problem, jauh juga la kan. Masa hamil kali ni memang alah juga lah, tak der selera makan, tak bleh bau macam2, pas tu aku jadi malas giler, serabai tul waktu tu aku gi kerja, nak wat cam na kan , pembawa budak, sampai lah minggu-minggu terakhir kehamilan, aku disahkan ada jangkitan kuman so, kena la bg deliver awal,apa lagi Doc tu masukkan ubat la , tapi anak aku tetap juga la tak mau kuar, sakit nya Tuhan jer la yg tahu, pas tu doc bg tau la aku kena operation, waaaaaaaa

tak per la asalkan anak aku selamat.

Akhirnya pada 24 hb Mei 2001, tengah malam plak tu,aku selamat dapat baby Boy , kecil jer 2.8kg masa tu.
Tapi disebabkan aku ni lahir anak kut" tingkap" aku tak leh tgk baby la sampai la esok nya.

Masa tgk baby air mata kau berderai macam air hujan beb, anak aku dalam dakapan ku.

Nak tahu nama anak aku....

Ni dia MUHAMMAD HARITH NAJMI.................
meh la tgk pic dia. dulu mana ada digital cam, tak leh la nak upload kat sini, tgk jer la gambo dah berusia 8 thn ni






No comments: